Dessa frågeställningar kan hjälpa dig på vägen:
– Vilken prisnivå ska du hålla?
– Hur kommer nivån att vara jämfört med konkurrenterna?
– Vad är deltagare, utställare och eventuella sponsorer beredda att betala?
- Hur ser din prissättningsstrategi för deltagare ut?
- Hur ser din prisstrategi för eventuella utställare ut?
- Har du definierat ditt sponsringserbjudande och lagt ett prisförslag för det affärsutbyte du erbjuder eventuella sponsorer?
– Har du realistiska uppskattningar kring beräknat antal deltagare, antal sålda biljetter, utställare, sponsorer, eventuell egen försäljning på plats? Hur ser ditt egna riskkapital ut?
- Minimiantal deltagare, för att nå break-even?
- Max antal deltagare? Vad begränsar antalet?
– Har du full kännedom kring era kostnader?
- Fasta kostnader (oavsett antal deltagare):
- Rörliga kostnader (beroende av antal deltagare):