Lediga tjänster | Destination Uppsala

Digital marknadsförare

Digital Marknadsförare

Sista ansökningsdag har passerat.

Destination Uppsala söker digital marknadsförare!

Vill du vara med och driva marknadsföringen av Uppsala och trivs i en roll med omväxlande arbetsuppgifter? Destination Uppsala, en del av näringsliv & destination, söker just nu en digital marknadsförare för ett tidsbegränsat uppdrag. Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår närvaro i digitala kanaler, och som är bra på att fånga upplevelsen i bild och film för att skapa engagemang. Välkommen med din ansökan till en riktigt rolig tjänst! 

Destination Uppsala är ett bolag helägt av Uppsala kommun, och är en del av avdelningen Näringsliv & Destination vid kommunledningskontoret. Det primära uppdraget är att utveckla, sälja och marknadsföra Uppsala som destination för valda marknader och målgrupper, för att skapa intäkter och utveckling för den lokala besöksnäringen. Bolaget ansvarar för att driva Uppsalas besöksmottagande, projektleda kommunens större evenemang samt för att i samarbete med näringen utveckla mötes- och evenemangsindustrin via Uppsala Convention Bureau. Bolaget ansvarar även för utveckling av platsvarumärke Uppsala.

Här kan du läsa mer om Destination Uppsala.

Ditt uppdrag

Som digital marknadsförare ansvarar du för att utifrån satta innehållsstrategier planera, producera och publicera innehåll i digitala kanaler samt genomföra marknadsaktiviteter och kampanjer för att attrahera besökare till Uppsala, samt till några av Uppsalas största publika evenemang. I rollen arbetar du mot många kontaktytor internt och externt, och är ofta på plats på besöksmål, aktiviteter och evenemang inom Uppsala kommun. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning till och med 2024-12-31 med koppling till digital utveckling.

Arbetsuppgifter som ingår:

  • planera, producera och publicera material för sociala kanaler
  • interagera och initiera dialog med våra följare, nuvarande som potentiella, i sociala kanaler
  • hantera och följa upp annonser i Meta Business Suite
  • uppdatera texter, guider och bilder på Destination Uppsalas hemsida
  • filma och fota, primärt med mobilkamera
  • hantera översättningar och ansvara för kontakt med översättningsbyrå
  • vid behov ha kontakt med bolagets upphandlade byråer
  • andra eventuella arbetsuppgifter tilldelade från projektledare webb & sociala medier eller marknadschef

Du kommer att arbeta i ett kreativt team bestående av nio personer och rapporterar till marknadschef. Enheten ansvarar för marknadsföring och kommunikation för bolaget och dess uppdrag, införsäljning av Uppsala som besöksmål, destinationsutveckling samt Uppsalas besöksmottagande. Tjänsten arbetar närmast frågor kring destination men ditt uppdrag kan även komma att innefatta uppgifter för näringslivsenheterna.

Din bakgrund

Vi söker dig som har relevant utbildning från universitet/högskola, YH eller privat aktör samt minst 1-års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att arbeta med innehållskapande i sociala medier, annonsering och uppföljning i Meta Business Suite samt redigering i WordPress. Viss erfarenhet av att hantera bild- och videoredigeringsapplikationer krävs, systemkamerakunskap är meriterande. God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska är nödvändigt.

Digitalt är din hemmaplan och du drivs av att interagera med andra i en digital kontext, något som kommer naturligt för dig. Du trivs med att bygga relationer med följare och andra aktörer på sociala medier. Du är van att hålla dig uppdaterad kring aktuella content-trender och sätter dig snabbt in i nya funktioner som lanseras. Du har en bra känsla för tonalitet och captions och att kombinera detta med passande bild eller rörligt innehåll för att skapa engagemang. Du är en kreatör ut i fingerspetsarna helt enkelt.

Då ditt uppdrag omfattar kontakt med olika arrangörer och verksamheter ser vi också att du har lätt för att skapa relationer och gillar att ha många personliga kontakter. Du behöver själv planera din tid mellan kontoret och uppdrag ute i Uppsala. Vidare ser vi att du är kreativ, självgående och engagerad, och gärna kommer med egna initiativ och idéer samt genomför dessa. Vi ser såväl nyfikenhet som noggrannhet som självklarheter. God kännedom om Uppsalas utbud är meriterande.

Vad du får av oss:

  • Jobba självständigt och bygga upp erfarenhet av att skapa content på sociala medier
  • Vara med och delta i roliga projekt och evenemang
  • Utöka ditt nätverk med erfarna kontakter
  • En flexibel arbetsplats med väldigt omväxlande arbetsuppgifter
  • Ansvar och möjlighet att driva egna idéer

Upplysningar

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Helena Bovin, marknadschef, 018-727 48 05.

Fackliga företrädare:
Akademikerföreningen, Madeleine Klintsbacka, 018-727 48 22
DIK, John Ringh, 018-727 48 86.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Anställningsvillkor

Anställningsform: Visstidsanställning till och med 2024-12-31
Omfattning: 100%
Tillträde: Enligt överenskommelse
Lönebeskrivning: Enligt överenskommelse

Om vår organisation

Mer information om vår organisation hittar du på destinationuppsala.se

Information

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

När du söker jobb hos oss vill vi att du gör detta online. Klicka på knappen nedan ”Sök jobbet”.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.